Anlatamamak

Bazen konuşmayı unuttuğum zamanlar oluyor, doğru zamanı beklerken söyleyemediğim cümlelerim birikiyor. Bazı şeyleri söylemenin zamanı yokmuş, zaten doğru zaman diye bir şey de yok ama boş verelim bunları. Cümleler söylenemediği zaman bir şekilde anlatmak istiyor insan. Ben şarkılarla anlatırım böyle zamanlarda. Bende böyle hissediyorum diyebilmektir amacım. Bazen anlaşılmaz şarkılar, bazen dinlenmez bile ama bazen karşı taraf anlar. O an çok güzeldir işte.

Gitme, yapma diyebilmektir amacın yapamazsın. Söylemek istediğin kelimeler sözlüğünden silinmiştir bile. Konuşmayı unutursun böyle zamanlarda ve bir şarkı ararsın. O şarkıyı bulmak, onu araştırmak zordur. Çünkü hiçbir cümle anlatmak istediğini anlatmaz, hiçbir notada yoktur sessizliklerin. Şarkıları seçersin ve anlamasını beklersin. Doğrudan söylemek daha iyidir derler haklılardır büyük ihtimalle ama ben yapamam. Konuşamam, anlatamam. Bu yüzden şarkılar vardır. Gitme diyebilmek için, kal diyebilmek için. Benim için önemlisin diyebilmek için. Sonra beklersin onun anlamasını.

Konuşamamanın psikolojik analizini yapasım geldi ama hiç uğraşmak istemiyorum. Amacım tek bir şarkı paylaşmakken çok da uzatmamak lazım konuyu. Aslında söylenebilecek bir milyon cümle var. Benim konuşamamam da ilginç. İstediğim her cümleyi kurabiliyorken sessizliğe bürüyorum. Hiç bilmediğim duygular bunlar, daha önce hiç hissetmediğim şeyler. Belki de susmalı ve anlamanı beklemeliyim. Belki de konuşmalı (eğer yapabilirsem) ve sonuçları beklemeliyim. Beklemekten yana bir sıkıntım yok. Benim için sorun yok bekleyebilirim ama anlatamamak var. Söylediğim gibi hiç bilmediğim duygular bunlar. Ne yapacağımı bilememem de bu yüzden. Tüm hamleleri ezbere bildiğimi söylerdim ya hep oyunlar olmayınca bocalamam da bu yüzdendir. Çok konuştum farkındayım. En iyisi şarkımı paylaşıp gideyim ben.

Dinle: Lionel Richie, How Long

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

Find Us On Facebook